Practici specifice privind înregistrarea în contabilitate a operațiilor economico-financiare privind personalul, pe perioada stării de urgență instituite prin Decretul nr. 195/2020

CECCAR

Ec. dr. Margareta LESPEZANU, expert contabil
Filiala CECCAR Teleorman

Începând cu data de 16 martie 2020, angajatorii care au întrerupt activitatea total sau parțial și/sau care au redus activitatea ca urmare a efectelor epidemiei COVID-19 și nu au capacitatea financiară de a achita plata tuturor salariilor angajaților lor, au aplicat cadrul legislativ și au suspendat, temporar, contractul individual de muncă al salariaților, potrivit art. 52, alin. (1), lit. c) din Legea nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările și completările ulterioare.

În conformitate cu Ordonanța de urgență a Guvernului (OUG) nr. 30/2020, pe perioada stării de urgență instituite prin Decretul nr. 195/2020 privind instituirea stării de urgență pe teritoriul României, pentru perioada suspendării temporare a contractului individual de muncă, din inițiativa angajatorului, potrivit art. 52, alin. (1), lit. c) din Legea nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările și completările ulterioare, ca urmare a efectelor produse de coronavirusul SARS-CoV-2, salariații beneficiază de o indemnizație de 75% din salariul de bază corespunzător locului de muncă ocupat, indemnizație care se suportă din bugetul asigurărilor pentru șomaj, dar nu mai mult de 75% din câștigul salarial mediu brut prevăzut de Legea nr. 6/2020 a bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2020.

Societățile trebuie să acorde o atenție sporită condițiilor prevăzute la Art. XI, alineatele (5) – (8) din OUG nr. 30/2020, deoarece o aplicare incorectă a acestor prevederi poate să conducă la plata unor impozite și contribuții suplimentare și a accesoriilor aferente.

Citiți mai multe în revista CECCAR Business Magazine.

practici-specifice-privind-inregistrarea-in-contabilitate-a-operatiilor-economico-financiare-privind-a6196-300×182

Leave your comment

* Checkbox GDPR is required

*

I agree